Osoba niepełnosprawna, ubiegająca się o przyznanie dofinansowania do oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego na kontynuowanie działalności gospodarczej, powinna złożyć wniosek w siedzibie Prezydenta właściwego ze względu
na miejsce zamieszkania osoby niepełnosprawnej.
Do wniosku powinny być dołączone następujące dokumenty:
- dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej albo własnego lub dzierżawionego gospodarstwa rolnego
- kserokopię umowy kredytowej (z umowy powinno wynikać, na co kredyt ma być przeznaczony, gdyż niezbędne jest ustalenie, że został on zaciągnięty na kontynuację działalności)
- informację z banku o spłacie kredytu, aktualnym zadłużeniu, wysokości oprocentowania oraz terminach rat ich płatności (w przypadku umów już realizowanych)
- zaświadczenie z urzędu skarbowego stwierdzającego czasokres prowadzonej działalności gospodarczej
oraz o niezaleganiu z płatnością podatków - aktualne i ważne przez okres, na który umowa zostanie zawarta – orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność
- oświadczenie o nie posiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec PFRON
Ważne informacje
Prezydent powiadamia wnioskodawcę o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu wniosku w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku zawarcie umowy następuje w terminie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy.