W terminie 14 dni od zakończenia negocjacji zawierana jest umowa z pracodawcą, w której określa się szczegółowe warunki dotyczące m.in. terminu poniesienia kosztów na wyposażenie stanowiska pracy, zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, sposobu rozliczenia i wypłaty refundacji.
Refundację przekazuje Prezydent na rachunek bankowy pracodawcy po przedstawieniu:
- kopii umowy o pracę zawartej z osobą niepełnosprawną zatrudnioną na refundowanym stanowisku,
- orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność tej osoby,
- zestawienia poniesionych kosztów podlegających refundacji,
- kopii dowodów ich poniesienia w terminie 7 dni od daty poniesienia ostatniego z tych kosztów
oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy wydanej na wniosek Prezydenta odpowiednio o przystosowaniu do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej na wyposażonym stanowisku pracy lub o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.