Gdynia Kreatywna 4 – myśl globalnie, działaj lokalnie

tlowydarzenia_GK 2018

W minioną sobotę, już po raz czwarty, spotkaliśmy się na wydarzeniu Gdynia Kreatywna. Tegoroczna edycja odbyła się w formie konferencji w przestrzeniach Muzeum Miasta Gdyni. Budynek Muzeum okazał się idealnym miejscem do słuchania prelekcji dotyczących funkcjonowania w branży kreatywnej, czyli branży specyficznej, ale branży, którą każdy z nas „dotyka” codziennie. Bo właśnie osoby z tej branży zaprojektowały kubek, w którym pijemy rano ulubioną kawę, zaprojektowały krzesło, na którym siedzimy lub wykonali grafikę na billboardzie, który mijamy w drodze do pracy.

Tematyka prelekcji była obszerna. Rozpoczęliśmy dzień o godzinie 10.00 w sali „na piętrze” spotkaniem z Patrykiem Hardziejem, który opowiadał o znaczeniu brandingu. 11.30 to Gloria Ziencina-Kawula i „Jak stworzyć silną markę na Instagramie i budować wokół niej zaangażowaną społeczność”. Trzeba powiedzieć, że ten wykład cieszył się dużym zainteresowaniem i ze strony słuchaczy padło wiele interesujących pytań.
Bardzo ważnym gościem była Patrycja Szklarczyk z marki M I S B H V. Marki z Krakowa, która zdobyła światowy rozgłos. Ta prelekcja dotyczyła przekroju sukcesu marki i dała wiele do myślenia zgromadzonym na sali.
O godzinie 14.00 swoją prelekcje rozpoczęła Karolina Gadzimska. Temat dość przewrotny: „Co dzisiaj oznacza luksus? – kreatywność jako istotny element rynku dóbr luksusowych”.

Ważnym elementem konferencji było wspólne wystąpienie Ewy Kowalewskiej-Kondrat (harelblog.pl) oraz Michała Zaczyńskiego. To była nie lada gratka dla zainteresowanych rynkiem modowym w Polsce. Dość przewrotny temat: „Czy potrzeba nam jeszcze więcej marek? Polska moda wczoraj i dziś” okazał się znakomitym podłożem do dywagacji na temat obecnego stanu tego rynku.

Równolegle w sali „audytoryjnej” odbywały się inne prelekcje. Gdynia Kreatywna 4 to także „twardsza” wiedza niezbędna osobom kreatywnym w codziennej pracy. O 11.15 spotkaliśmy się z Łukaszem Chołyst, który w pigułce opowiedział o pozycjonowaniu i reklamie w Google.
Mieliśmy również przyjemność wysłuchać Justyny Komorek – to była znakomita lekcja na temat PR-u szczególnie w dzisiejszym, cyfrowym świecie.
Ostatnim wykładem w sali audytoryjnej był „Jak oni kupują – o tym jak pokolenie Millenialsów wpływa na komunikację marek?”. Ważne wystąpienie – bo to młode pokolenie zaczyna być poważnym konsumentem a każdy prowadzący biznes powinien wiedzieć w jaki sposób ci młodzi ludzie podejmują swoje decyzje zakupowe.

Zwieńczeniem całego dnia był panel dyskusyjny z udziałem Patrycji Szklarczyk, Anny Wasko oraz Justyny Komorek, prowadzącą była Dorota Cząstka. Rozmowa na temat „Jak stworzyć markę, aby wyróżnić się na rynku?” skończyła się później niż zakładano. Zagadnienie to okazało się niezwykle szerokie i zawierało wiele aspektów dotyczących funkcjonowania brandu w codziennej rzeczywistości.

Dzień spędzony podczas konferencji Gdynia Kreatywna 4 był bardzo dynamiczny, aktywny i inspirujący. To istotne, że w  jednym miejscu mieliśmy dostęp to dużej ilości specjalistów danej dziedziny. Poza prelekcjami był również czas na rozmowy w kuluarach, gdzie w cztery oczy można było rozwiać wątpliwości lub zadać konkretne pytanie ekspertowi.

image_pdfimage_print