Przedsiębiorcy rozmawiali o wpływie otoczenia na powodzenie biznesu | Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości
 
 

Przedsiębiorcy rozmawiali o wpływie otoczenia na powodzenie biznesu

klucz_logo_kolor

Wczorajsze spotkanie Platformy Mikroprzedsiębiorczości „Klucz” zgromadziło kilkunastu przedsiębiorców. Temat „Mała firma w szerszej perspektywie” okazał się strzałem w dziesiątkę, bowiem błędy popełniane w początkach prowadzenia własnego biznesu dotyczą niemal każdego. Prowadząca, Sylwia Ługowska, poruszyła wiele interesujących zagadnień. Rozmawiano między innymi o: kontroli finansów, zlecaniu zadań zewnętrznym firmom, właściwym marketingu czy systemach zarządzania relacjami z klientem. Gwarancję powodzenia biznesu daje pogodzenie współistniejących elementów: zarządzania firmą, zarządzania swoim czasem oraz zarządzania personelem.

Uczestnicy dowiedzieli się również jak korzystać z pozycjonowania strony internetowej (SEO) oraz jak przy pomocy narzędzia Google AdWords tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. Dla przedsiębiorcy, nawet gdy zleca reklamę firmie zewnętrznej, istotną kwestią jest umiejętność korzystania z systemu. Dzięki temu ma bieżące informacje dotyczące ilości odsłon jego serwisu internetowego, poprawności stworzonego regulaminu sprzedaży, może zarządzać danymi osobowymi czy wybrać kluczowe słowa wspomagające pozycjonowanie strony.

W spotkaniu udział wzięła również radna Młodzieżowej Rady Miasta Gdyni – Liwia Maćkow, która wraz z koleżanką Magdą Domaradzką przedstawiła projekt „Młodzi z pomysłem”. Zakłada on pomoc młodym ludziom w określeniu predyspozycji zawodowych i kompetencji,  wyborze szkoły czy kierunku studiów. W ramach projektu ma powstać aplikacja mobilna, dzięki której każdy uczeń będzie mógł wykonać test na swoje predyspozycje zawodowe.

Kolejne spotkanie Platformy 20 marca. Tym razem poruszony zostanie temat prawnych aspektów w mediach społecznościowych.

IMG_7619 IMG_7635 IMG_7639 IMG_7646 IMG_7651IMG_7637IMG_7618IMG_7616