FullSpoon zwycięzcą Gdyńskiego Biznesplanu 2019!

Zakończyła się kolejna edycja konkursu Gdyński Biznesplan, w którym przedsiębiorczy studenci przedstawiają autorskie pomysły na biznes. W poniedziałek, 10 czerwca, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni podczas uroczystej gali, nagrody wręczyli prezydent Gdyni Wojciech Szczurek i Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. Zwyciężył pomysł „FullSpoon” autorstwa Macieja Lechockiego. Laureat otrzymał 30 tysięcy złotych oraz nagrody rzeczowe i usługi ułatwiające start własnego biznesu. Dodatkowo wyróżnienie przyznano Patrycji Miotk za projekt aplikacji mobilnej „JoinMe car-pooling pojazdów”.

– Wiele zmieniło się przez 17 lat istnienia nagrody, ale podstawowy cel obowiązuje do tej pory. Chcemy osobom, które startują do swojej przygody z biznesem i zdobywają się, by podjąć indywidualną działalność, dać szansę, by przeszły proces zdobywania wiedzy i pisania swojego pierwszego biznesplanu pod okiem doświadczonych przedsiębiorców i ekspertów – mówił podczas uroczystości Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni – Wiążemy Gdyński Biznesplan z samym miastem. Pragniemy, by firmy, które rozwijają się w ramach tego projektu, wiązały swoje losy z Gdynią.

Zwycięski biznesplan Macieja Lechockiego „FullSpoon” to platforma internetowa łącząca idee zamawiania jedzenia na dowóz z przyjemnością gotowania w domu. Przygotowywane na cały tydzień menu zawiera różnorodne, zdrowe i łatwe do przygotowania dania. Użytkownik ma możliwość zamówienia ich z dostawą do domu, z tą różnicą, że dostarczane są one w formie półproduktów i przepisu, który pomoże samodzielnie przyrządzić posiłek.

Wyróżnienie w konkursie otrzymała Patrycja Miotk, której projekt biznesowy zakłada uruchomienie aplikacji mobilnej „JoinMe”, służącej do car-poolingu, czyli współdzielenia przejazdów samochodem.

Laureaci konkursu otrzymali nagrody finansowe w wysokości 30 tys. złotych dla zwycięzcy i 15 tys. złotych dla wyróżnionego projektu oraz szereg nagród rzeczowych i usług ułatwiających rozpoczęcie własnego biznesu, m.in.: sprzęt komputerowy wysokiej klasy, nieodpłatny udział w podyplomowych studiach menedżerskich, hosting strony internetowej przez 2 lata, porady ekspertów, rekomendacje oraz promocję nagrodzonych projektów.

W tegorocznej edycji konkursu Gdyński Biznesplan wystartowało 216 przedsiębiorczych studentów. Zdecydowana większość projektów, bo aż 138, dotyczyła sektora usług. Najwięcej pomysłów na biznes zrodziło się w branżach: designu, projektowania i sztuki, edukacji i szkoleń, a także gastronomii.

Do trzeciego etapu, zakwalifikowane zostały 32 biznesplany. Do ścisłego finału wybrano 10 najmocniejszych pod względem merytorycznym i mających – zdaniem Jurorów – największe szanse na realizację pomysłów.

Konkurs „Gdyński Biznesplan” jest swoistym barometrem ducha przedsiębiorczości. Idea Konkursu sprowadza się do umożliwienia realizacji pomysłów biznesowych przez ludzi, którzy albo nie mają jakichkolwiek doświadczeń na tym polu, albo niewielkie i niezbyt udane. Kluczem do powodzenia na rynku jest bowiem dobry, oparty na sprawdzonych zasadach biznesplan.

Od 2018 roku konkurs adresowany jest do wybranej grupy odbiorców – studentów. Twórcy Konkursu postanowili skierować to wydarzenie do osób, które mając często najmniejsze doświadczenie, ale bardzo innowacyjne i odważne pomysły, wymagają szczególnego wsparcia: merytorycznego i finansowego.

W trakcie trwania konkursu przeprowadzane są szkolenia dla wszystkich uczestników w zakresie prawidłowej konstrukcji biznesplanów oraz zakładania działalności gospodarczej, spotkania z ekspertami w dziedzinie marketingu, księgowości czy prawa. Konkurs ma wspierać indywidualną przedsiębiorczość i pomagać jego uczestnikom w zakresie samorealizacji na rynku pracy.

Warunkiem stawianym laureatom „Gdyńskiego Biznesplanu” jest prowadzenie przyszłej działalności na terenie Gdyni (lub przeniesienie tam obecnej). Laureaci otrzymują coś w rodzaju „biletu” do rozpoczęcia własnego biznesu – zdobycie miejsca na podium, a nawet samo znalezienie się w finale konkursu stanowi znakomitą rekomendację dla uczestników, a także ich pomysłów na biznes.

Laureatom tegorocznej edycji serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za przyszłe sukcesy.

Za organizację Konkursu odpowiedzialne jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. GCWP zajmuje się prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej na terenie Gdyni, a także propagowaniem idei zakładania własnej działalności gospodarczej, zwłaszcza wśród osób młodych – absolwentów zawodowych szkół średnich oraz uczelni wyższych. Centrum współorganizuje również liczne wydarzenia gospodarcze, służące wspieraniu aktywności gospodarczej lokalnego biznesu i promowaniu przedsiębiorczości na terenie Gdyni. GCWP podejmuje działania informacyjne i doradcze w zakresie pozyskiwania źródeł finansowania na rozpoczęcie lub rozwój działalności gospodarczej, a także organizuje nieodpłatne programy szkoleniowe dla osób zamierzających otworzyć własną firmę.

Głównymi partnerami konkursu są bank PKO BP, Refinitiv oraz RADMOR.

Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

www.gdynia.pl

image_pdfimage_print