Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Rada Rozwoju Handlu Hongkongu, Stowarzyszenie „Pomorskie w Chinach” oraz Agencja Rozwoju Pomorza S.A. zapraszają na seminarium „Hongkong – bramą do rynku chińskiego”, które odbędzie się 29 czerwca 2018 r. w godzinach 9:00-14:00 w Sali Okrągłej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku.
Celem wydarzenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką Hongkongu – miejsca uznawanego za jedno z najważniejszych centrów finansowych świata, od którego warto zacząć ekspansję na rynek chiński. Podczas spotkania poruszone zostaną następujące zagadnienia:
- aktualna sytuacja w Hongkongu,
- różnice kulturowe w Polsce i Chinach,
- działania wspierające przedsiębiorców w zakresie eksportu.
PROGRAM SPOTKANIA
9:00 | Powitanie uczestników – przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego oraz Agencji Rozwoju Pomorza |
9:30 | Pomorski Broker Eksportowy – System kompleksowego wsparcia eksportu w województwie pomorskim, Katarzyna Matuszak, Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencja Rozwoju Pomorza |
10:00 | Hongkong – hub innowacji w Azji, Dyrektor ds. Promocji Inwestycji dr Wing-Hin Chung, InvestHK w Berlinie (tłumaczenie konsekutywne z j. angielskiego) |
11:00 | Hongkong jako brama do rynku chińskiego dla polskich eksporterów, Maciej Wilk, Dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie |
11:30 | Różnice w kulturze biznesu w Polsce i Chinach oraz oferta Bank of China, Bartosz Komasa, Bank of China |
12:00 | Oferta Biura Pomorskie w Chinach – Sławomir Berbeć, Dyrektor Biura Pomorskie w Chinach |
12:30 | Kwestie prawne i formalne związane z wejściem na rynek chiński – NN (tbc) |
13:00 | Pytania i odpowiedzi |
13:30 | Lunch |
Jeden z prelegentów, Maciej Wilk, Dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie na pytanie – dlaczego Hongkong może być bramą na rynki azjatyckie dla polskich eksporterów, zwłaszcza żywności i produktów luksusowych – odpowiada:
– Ponad 90% importowanej do Hongkongu żywności przeznaczone jest do ponownego eksportu. Wypromowane tu marki łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych, ponieważ chińscy konsumenci są przekonani o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa produktów europejskich dostępnych na półkach sklepowych w Hongkongu. W Hongkongu jest zarejestrowanych aż 5760 reeksporterów żywności, w większości są to firmy wyspecjalizowane we wprowadzaniu zachodnich marek na rynek chiński. Swoją skuteczność zawdzięczają nie tylko ugruntowanym kontaktom i znajomości lokalnych przepisów i kanałów dystrybucji, znaczną rolę odgrywa tu rozumienie zarówno kultury i języka zachodu, jak i mentalności chińskiej. Jeśli chodzi o polskie produkty największe szanse na powodzenie w Hongkongu mają: żywność i napoje, produkty i technologie ICT, meble i wyposażenie wnętrz, szkło, artykuły luksusowe, biżuteria z bursztynem, kosmetyki, sprzęt medyczny i suplementy diety.
KONTAKT:
Łukasz Rokicki
Agencja Rozwoju Pomorza S.A.
Tel. 58 32 33 203
E-mail: lukasz.rokicki@arp.gda.pl
Formularz zgłoszeniowy na stronie www.brokereksportowy.pl