Informator Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni dla Przedsiębiorców i Pracodawców

Szanowni Państwo, w tym niełatwym dla wszystkich czasie, gdy koronawirus atakuje ze zwiększoną siłą, a sytuacja gospodarcza i ekonomiczna nie napawa optymizmem, chcielibyśmy przekazać Państwu najważniejsze informacje o nowych formach wsparcia dla mikro, małych, średnich firm, przedsiębiorców niezatrudniających pracowników, organizacji pozarządowych, organizacji, o których mowa w ustawie o organizacjach pożytku publicznego i o wolontariacie oraz o niezbędnej w tym zakresie współpracy z gdyńskim Urzędem Pracy.

Odpowiadając na często zadawane pytania przygotowaliśmy niezbędnik każdego przedsiębiorcy.

  1. Tarcza antykryzysowa –Co, gdzie i dla kogo?
    Wsparcie świadczone przez powiatowe urzędy pracy:
  • dofinansowania części kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników,
  • dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności,
  • niskooprocentowane pożyczki dla mikroprzedsiębiorców.Wsparcie świadczone przez wojewódzkie urzędy pracy:
  • ochrona miejsc pracy –dopłaty do wynagrodzeń pracowniczych

Wszystkie szczegółowe informacje o dofinansowaniach –zarówno do wynagrodzeń, jak i prowadzenia działalności gospodarczej –i niskooprocentowanej pożyczce dla mikroprzedsiębiorców udostępniamy i uaktualniamy na bieżąco na naszej stronie internetowej:
PUP GDYNIA
WUP GDAŃSK

2. Co jeśli sytuacja na rynku zmusi do zwolnienia pracowników?

Warto poinformować zwalnianych pracowników o możliwości rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy, gdyż jest to dla nich podstawowy warunek, który należy spełnić, aby otrzymać świadczenia związane z bezrobociem i dostęp do wszystkich usług PUP.
W związku z wprowadzonym stanem epidemii, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów, jak i pracowników zalecamy rejestrację elektroniczną: https://gdynia.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie
Warto poinformować również o instrukcjach „krok po kroku”, ułatwiających przejście przez proces rejestracji elektronicznej –to naprawdę proste! Może się zdarzyć, że zwalniany pracownik nie będzie miał prywatnie dostępu do internetu, komputera. W takich sytuacjach zwracamy się do pracodawców z prośbą, aby udostępnić odpowiedni sprzęt w miejscu pracy, bo być może będzie to jedyna możliwość, aby zwalniany pracownik mógł się zarejestrować bez konieczności osobistego przychodzenia do Urzędu. https://gdynia.praca.gov.pl/-/11820908-rejestracja-elektroniczna

3. Czy można podpisać dokumenty bez wizyty w Urzędzie?

Załatwiając sprawy urzędowe przez Internet, trzeba pamiętać, że dokumenty – tak jak na co dzień – wymagają podpisania (i również można to zrobić elektronicznie):
NAJŁATWIEJ –za pomocą profilu zaufanego! Bez wychodzenia z domu! https://gdynia.praca.gov.pl/-/11819990-profil-zaufany

Mimo, że Urząd obecnie jest nieczynny dla interesantów, to NIE PRZERYWAMY PRACY! Pozostając do Państwa dyspozycji, staramy się pomóc, najlepiej jak to możliwe w obecnej sytuacji.

Specjalnie na potrzeby przedsiębiorców i pracodawców uruchomiliśmy dwie dedykowane linie telefoniczne, pod którymi można uzyskać niezbędne informacje dot. wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej: (58) 776 12 11 oraz (58) 776 12 59 oraz kontakt mailowy:dopłaty-pozyczki@pupgdynia.pl

image_pdfimage_print