Wtorki z Rodzinnymi: I love Gdynia

To lokalni patrioci. Kochają Gdynię i dają temu wyraz, prowadząc swój biznes. Tworzą gadżety reklamowe, odzież i pamiątki, które promują nasze miasto na całym świecie. Mariusz i Katarzyna Kiedrowiczowie, właściciele sklepu „I love Gdynia”, są bohaterami kolejnego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

Gadżety i gdyńskie pamiątki, które oferują, można znaleźć w wielu domach nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Promują nasze miasto. Wszystko zaczęło się 15 lat temu, kiedy Mariusz Kiedrowicz otworzył firmę Gostarmedia. Wtedy projektował grafiki i produkował różnego rodzaju gadżety. W 2011 roku firma przygotowała zestaw gdyńskich pamiątek na odbywający się w naszym mieście zlot żaglowców. I tak powstał koncept sklepu „I love Gdynia”. 7 lat temu do biznesu dołączyła żona pana Mariusza – Katarzyna. W prowadzenie sklepu zaangażowały się też ich dzieci. Syn pracował tam w każde wakacje. Natomiast córka cały czas pomaga w kwestiach sprzedaży online i promocji sklepu. Historię tej rodziny i ich biznesu można poznać, oglądając piąty odcinek trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Sklep „I love Gdynia” znajduje się przy al. Jana Pawła II. To jeden z najbardziej znanych punktów sprzedaży pamiątek z miasta z morza i marzeń. Odwiedzają go zarówno mieszkańcy, jak i turyści. Sklep stacjonarny działa w sezonie – od maja do września. Jednak gadżety i pamiątki z Gdyni można również kupować online – przez cały rok i do dowolnego miejsca na świecie. Jak mówią właściciele, produkty „I love Gdynia” dotarły nawet do Australii czy Stanów Zjednoczonych. A jest z czego wybierać. W ofercie są m.in. magnesy, bluzy, koszulki, czapki z daszkiem i zimowe, torby, kubki, breloki, naklejki, ręczniki plażowe, podkładki pod tablice rejestracyjne, bombki, długopisy, kosmetyczki, butelki na wodę, maskotki czy podkładki pod kubek. Za projektami stoi pan Mariusz lub lokalni artyści.

Warto też wspomnieć, że zestaw gadżetów plażowych „I love Gdynia” od kilku lat jest również jedną z nagród w loterii „Rozlicz PIT w Gdyni”.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

 

„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja br. wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, gdzie ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie. Drugi odcinek opowiadał o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”, gdzie sprzedaje się kwiaty i kawę. Następnie można było dowiedzieć się więcej na temat Pracowni 111, w której architekci tworzą ambitne projekty wnętrz czy budynków. Natomiast czwarty odcinek dotyczył „Kociołka Konesera”, czyli lokalu, które nie ma stałego menu, ale serwuje zupy i kuchnię niszową.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

Zródło: Gdynia.pl

image_pdfimage_print