To miejsce dla osób, które potrzebują spokoju i wyciszenia, a także lubią ciekawie urządzone wnętrza. Przekraczając jego progi, można się poczuć jak jeden z bohaterów powieści „Alicja w Krainie Czarów” Lewisa Carrolla. Mowa o Hotelu Quadrille Relais & Châteaux. Stworzyły go siostry Martyna Górska-Popielarz oraz Anna Górska. O tym, jak powstało to miejsce i co je wyróżnia, można się dowiedzieć, oglądając kolejny odcinek cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.
Wcześniej w tym miejscu było liceum, a później szkoła filmowa. Teraz można tu odpocząć, dobrze zjeść, a także zrelaksować się w spa. W 2006 roku majątek ten kupiła rodzina Górskich. Długo rozmyślano, co z nim zrobić. Siostry Martyna Górska-Popielarz i Anna Górska wzięły sprawy w swoje ręce i stworzyły nieprzeciętną przestrzeń. Wszystko dzięki zaufaniu, jakim obdarzył je ich ojciec. I tak powstał Hotel Quadrille Relais & Châteaux. Historia tego niezwykłego miejsca na mapie Trójmiasta oraz jego właścicieli została zaprezentowana w ósmym odcinku trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.
Hotel Quadrille Relais & Châteaux powstał w zabytkowym pałacu przy ul. Folwarcznej 2. To pięciogwiazdkowy obiekt przeznaczony tylko dla osób dorosłych. Urządzono go w bajkowym stylu. Właścicielki przy urządzaniu wnętrz inspirowały się powieścią „Alicja w Krainie Czarów”. Również nazwa miejsca nawiązuje do tego tytułu. W pałacu do dyspozycji gości jest 30 pokoi. 12 z nich ma jednak swój własny, wyjątkowy wystrój. Chodzi o pokoje tematyczne inspirowane Vladimirem Nabokovem, Emily Brontë czy Jane Austen. Vis a vis hotelu dobudowano oficynę, gdzie znajduje się 21 pokoi. Ponadto goście z Polski i zagranicy oraz mieszkańcy Gdyni mogą tam skorzystać z usług luksusowego spa czy pubu „10/6”, a także restauracji „Biały Królik”, której szefem kuchni jest znany z programu „Masterchef” Maciej Popielarz (prywatnie mąż pani Martyny).
– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.
Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja br. wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, w którym ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie. Drugi odcinek opowiadał o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”, gdzie sprzedaje się kwiaty i kawę. Następnie można było dowiedzieć się więcej na temat Pracowni 111, w której architekci tworzą ambitne projekty wnętrz czy budynków. Natomiast czwarty odcinek dotyczył „Kociołka Konesera”, czyli lokalu, który nie ma stałego menu, ale serwuje zupy i kuchnię niszową. Potem poznaliśmy historię biznesu Mariusza i Katarzyny Kiedrowiczów, czyli właścicieli sklepu z pamiątkami „I love Gdynia”. A w ostatnim odcinku przed wakacjami można było dowiedzieć się więcej o pracowni „Lilki Szpilki”. Z kolei po letniej przerwie pojawił się materiał poświęcony bistro „Białe Wino i Owoce”.
Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.
Zródło: Gdynia.pl