Wtorki z Rodzinnymi: Diesing

Uwielbiają kontakt z klientami i dbają o to, aby mogli się oni cieszyć świeżymi owocami i warzywami. Wstają przed świtem, aby wybrać i kupić jak najlepszy towar. Ich firma istnieje od ponad 30 lat. To wielopokoleniowy biznes. Stoisko państwa Diesingów znajduje się w Miejskich Halach Targowych. Z historią tej rodziny i ich firmy można się zapoznać, oglądając kolejny odcinek cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

Dla nich rodzinny biznes ma swoje plusy, bo opiera się przede wszystkim na zaufaniu. Jak mówią, na najbliższych zawsze można liczyć. W ich przypadku sprawdza się to od lat. Stoisko w Miejskich Halach Targowych prowadzą od ponad trzech dekad. Obecnie na czele firmy stoi Karol Diesing. Na co dzień pracuje wraz ze swoją partnerką. Wcześniej handlowali tam jego prababcia, babcia i rodzice. Ojciec pana Karola – Andrzej Diesing – cały czas pomaga synowi. Obaj lubią to, co robią i nie wyobrażają sobie życia bez kontaktu z innymi ludźmi. Jak mówią, klienci w większości są uprzejmi, i w gorszych chwilach potrafią podbudować i podnieść na duchu. O tym, jak powstała ich firma i jak wygląda dzień na halach, opowiadają w ostatnim, dwunastym odcinku trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Na stoisku państwa Diesingów można kupić świeże owoce i warzywa. Towar zawsze pochodzi od sprawdzonych dostawców. Właściciele firmy osobiście go wybierają. Sprzedaż świeżych produktów na stoisku to jednak nie wszystko. Pan Karol dostarcza również towar lokalnym restauratorom.

– Zachęcam do poświęcenia kilku minut na przyjrzenie się historii lokalnych biznesów, które często pamiętają jeszcze nasi dziadkowie czy rodzice. Ci przedsiębiorcy na przestrzeni lat budowali tożsamość Gdyni i czują się nierozerwalnie związani z miastem. Ich opowieści to niezwykle ciekawe spojrzenie w przeszłość, ale i podkreślenie ogromnego potencjału, który drzemie w rodzinnych firmach – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja br. wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, w którym ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie. Drugi odcinek opowiadał o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”, gdzie sprzedaje się kwiaty i kawę. Następnie można było dowiedzieć się więcej na temat Pracowni 111, w której architekci tworzą ambitne projekty wnętrz czy budynków. Natomiast czwarty odcinek dotyczył „Kociołka Konesera”, czyli lokalu, który nie ma stałego menu, ale serwuje zupy i kuchnię niszową. Potem poznaliśmy historię biznesu Mariusza i Katarzyny Kiedrowiczów, czyli właścicieli sklepu z pamiątkami „I love Gdynia”. A w ostatnim odcinku przed wakacjami można było dowiedzieć się więcej o pracowni „Lilki Szpilki”. Z kolei po letniej przerwie pojawił się materiał poświęcony bistro „Białe Wino i Owoce”. A kolejny dotyczył Hotelu Quadrille Relais & Châteaux. Dziewiąty odcinek opowiadał natomiast o „Atelier Smaku”. Następnie zaprezentowano sklep i galerię „Reset”. A bohaterami przedostatniego odcinka byli Katarzyna Banaś i jej partner Wojciech Woźniak, którzy prowadzą „Sianko”.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

Źródło: Gdynia.pl

image_pdfimage_print