Wtorki z Rodzinnymi: Sianko

Jest miłośniczką przyrody i ekologii. Zachęca do korzystania z dobrodziejstw natury. Jej pasją są dzikie rośliny jadalne. Swoją wiedzą dzieli się z innymi. Prowadzi m.in. warsztaty i spacery, podczas których inspiruje innych i namawia do bliższych relacji z przyrodą. Katarzyna Banaś – twórczyni projektu „Sianko” i jej partner Wojciech Woźniak, który pomaga jej w prowadzeniu biznesu, są bohaterami kolejnego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

Wiedza o ziołolecznictwie jest przekazywana w jej rodzinie z pokolenia na pokolenie. O mocy roślin i ziół mówiła jej babcia. Dlatego miłość do natury drzemała w niej od zawsze. Na tym zbudowała swój biznes. Stworzyła go ponad 2 lata temu. Wszystko zaczęło się podczas pandemii, kiedy wraz z partnerem zaczęli nagrywać przyrodnicze i ekologiczne podcasty. Reakcje i odzew na nie były bardzo pozytywne. Dlatego z czasem projekt coraz bardziej się rozwijał. Po pandemii ruszyły spacery blisko natury i warsztaty, które cieszą się sporym zainteresowaniem. Tego typu przyrodnicze i ekologiczne projekty prowadzi Katarzyna Banaś, właścicielka firmy „Sianko”. W biznesie pomaga jej partner – Wojciech Woźniak, który zajmuje się stroną techniczną. Więcej na temat projektu i jego twórców można się dowiedzieć, oglądając jedenasty odcinek trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

„Sianko” to przede wszystkim strona internetowa z podcastami i artykułami na temat  dzikich roślin jadalnych, zdrowego odżywiania, kiszonek, ekologii i natury. W ofercie są też warsztaty – stacjonarne lub online, a także spacery i e-booki. Informacje o organizowanych wydarzeniach znajdują się na facebookowym profilu „Sianka”.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydentka Gdyni ds. gospodarki.

 „Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja br. wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, w którym ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie. Drugi odcinek opowiadał o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”, gdzie sprzedaje się kwiaty i kawę. Następnie można było dowiedzieć się więcej na temat Pracowni 111, w której architekci tworzą ambitne projekty wnętrz czy budynków. Natomiast czwarty odcinek dotyczył „Kociołka Konesera”, czyli lokalu, który nie ma stałego menu, ale serwuje zupy i kuchnię niszową. Potem poznaliśmy historię biznesu Mariusza i Katarzyny Kiedrowiczów, czyli właścicieli sklepu z pamiątkami „I love Gdynia”. A w ostatnim odcinku przed wakacjami można było dowiedzieć się więcej o pracowni „Lilki Szpilki”. Z kolei po letniej przerwie pojawił się materiał poświęcony bistro „Białe Wino i Owoce”. A kolejny dotyczył Hotelu Quadrille Relais & Châteaux. Dziewiąty odcinek opowiadał natomiast o „Atelier Smaku”. Tydzień temu zaprezentowano natomiast sklep i galerię „Reset”.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

Źródło: Gdynia.pl

image_pdfimage_print