Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił swoim klientom nową usługę w Internecie – Elektroniczny Urząd Podawczy. Umożliwia ona załatwienie najpowszechniejszych spraw bez konieczności osobistej wizyty w inspektoracie ZUS.
Usługa EUP pozwala na przyjęcie w formie elektronicznej następujących wniosków od płatnika:
– wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS-EWN),
– wniosek o zwrot nadpłaconych składek (ZUS-EZS),
– wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (30-krotność) (ZUS-EPW)
oraz ubezpieczonego:
– zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta (ZUS-ERU),
– wniosek o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS- WZ).
Prawidłowo wypełniony i podpisany wniosek (podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu) należy przesłać do ZUS wybierając dogodną dla nas formę odpowiedzi – pocztą na wskazany adres, odbiór osobisty w inspektoracie lub pocztą elektroniczną.
Więcej informacji: eup.zus.pl.
[Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych]